Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvìlé PlayStation hry (2024)

Pøejít na obsah
Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvìlé PlayStation hry
Benchmark aneb výkon GPU a CPU a technické zpracování hry
Závìr a hodnocení

Strana 3 z 3

• Závìr a hodnocení

Ghost of Tsushima není perfektní hrou, kdy herními prvky a hratelností nepøináší objektivnì vùbec nic nového. Je velmi podobná tomu, co známe hlavnì z „UBISOFT“ her, kdy pokud by nìkdo øekl, že tuhle hru udìlal Ubisoft, klidnì by se tomu dalo vìøit. Na druhou stranu využívá ty prvky, které prostì mají hráèi akèních pøíbìhových her votevøeném svìtì rádi. A funguje to.

Co tvùrci dodali svého, je kvalitnì napsaný pøíbìh, který osloví nejen Japonské publikum, ale i zbytek svìta. Pøitom si ponechává stylovost japonského samurajského žánru, ba dokonce se vtom filmovými scénami a souboji inspiruje. Stylovost se tomu zkrátka nedá upøít a bude to problém hlavnì pro Ubisoft, který „shodou okolností“ na letošní rok ohlásil vydání Japonského samurajského Assassin´s Creed. A nedivil bych se tomu, kdyby hratelnost byla podobná, graficky samozøejmì lepší, ale pøíbìhovì a stylovì Ubi na starší Ghost of Tsushima absolutnì nestaèil. Na druhou stranu ani pøíbìh není perfektní, i když je otázkou, na kolik je to dáno prostì odlišným japonským vyprávìcím stylem proti západnímu. Každopádnì trochu mì zarazilo, že když jsem osvobodil všechno, že hra fakticky neobsahuje žádný závìr vtomto duchu. Trochu zvláštní „nekonec“. A i nìkteré vedlejší pøíbìhové linky a osudy postav jsou neuzavøené. Hra díky tomu pùsobí stylem že tohle je první díl nìjaké série.

I PC verze obsahuje multiplayerový kooperativní režim Legends, který je oddìlený od zbytku hry a jde o vyloženì akèní fantasy rubaèku. Mì osobnì vùbec neoslovil, ale nìkomu se mùže líbit. Snad jen pøipomenu, že vyžaduje PSN úèet, což naštìstí singleplayerová èást hry nikoliv. Drtivá vìtšina hráèù bude tuhle hru hrát právì kvùli kampani.

A ta rozhodnì zabaví. A docela dlouho. Cca 30 hodin, pokud budete hodnì spìchat, 40-50 hodin, pokud se budete snažit najít všechno a hrát všechno. PC verze pøináší jasnì nejlepší verzi této hry vjejím nejlepším vizuálu. Aèkoliv ten samozøejmì ztrácí vgrafických detailech, protože jde technicky jasnì o hru minulé generace. Ale díky výtvarnému stylu je to stále slušná podívaná, høe sedí a díky solidnímu portování na PC i dobøe bìhá. I když skuteènì dobré využití CPU a moderního HW obecnì, samozøejmì nelze èekat. Pøekvapila snad jen povedená implementace moderního nového FSR 3 vèetnì tedy toho generování extra snímkù. Nejen že jde asi o nejlepší implementaci této dosti otevøené univerzální technologie ve hrách doposud, ale dokonce funkèností, kvalitou a výkonem pøekonává uzavøené DLSS 3, a to i na NV kartách. By dodávám, že DLSS 3 a FSR 3 stìmi generátory falešných FPS považuji za èirý marketing a pro hráèe reálnì naprosto nepøínosnou vìc. A nedoporuèuji je používat, protože aby fungovaly dobøe, musíte mít už 60+FPS nativních FPS. Pak ale nedává smysl to zapínat, protože máte dostatek FPS a plynulost hry tím už nezlepšíte. A pokud nemáte dostatek nativních FPS, zapnutí tìch generátorù vám sice zvýší poèet FPS, ale ko moc plynulejšímu hraní to nepovede. Ale ano, ty FPS generátory u této hry fungují.

Na závìr oceòuji i výbornou optimalizaci ovládání, kdy pøevod zkonzolového gamepadu (ten samozøejmì mùžete také použít u PC) na ovládání myš + klávesnici je vynikající. By je pravdou, že pokud hrajete vìtšinu hry jako lukostøelec, je hra extrémnì jednoduchá, protože díky pøesnosti myši házíte všem headshoty. Èeské hráèe pak potìší i již zmínìná oficiální èeská titulková lokalizace.

• Závìr

Ghost of Tsushima je zkrátka sice hratelností neobjevná, ale prostì velmi dobrá hra svého žánru. Pro fandy samurajských her speciálnì naprostá pecka. Na druhou stranu, pokud ji postavím proti nedávno vydanému PC portu jiného pøíbìhového RPG votevøeném svìtì, tedy Horizon Forbidden West, je znát, že Ghost of Tsushima je pøeci jen objektivnì o generaci starší hra. Horizon je mnohem vìtší, mnohem lépe vypadá, mnohem propracovanìjší a pøíbìhovì bohatší a lepší. Kvùli tomu nemohu udìlit stejné nebo dokonce vyšší hodnocení, protože zhlediska pøíbìhových RPG votevøeném svìtì je Horizon prostì o minimálnì level a generaci výše a dále.

Ovšem pokud to srovnáme sjinými RPG hrami „japonského“ žánru, tak Ghost of Tsushima, vypadá mnohem lépe, bìhá mnohem lépe a pøíbìhovì dává dokonce smysl než nìkteré vyloženì herní fantasmagorie a zvláštnosti. A prostì je škoda, že jsme na PC museli èekat 4 roky. I tak stojí za to, pokud máte tenhle žánr rádi. A není otázkou jestli, ale kdy se doèkáme pokraèování. Tentokrát by navíc mezi kompromisní èasovì exkluzivní PlayStation a následnì poøádnou kompletní PC verzí, nemìl být takový dlouhý èasový odstup. Takže rádi poèkáme. Zatím mùžete hrát tedy tohle. A vøele doporuèuji, pokud máte jen trochu tento žánr her rádi, bude se vám hodnì líbit :).

Hodnocení hry: 83%

Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvìlé PlayStation hry (1)

Za výbavu pro testování dìkujeme našim partnerùm:

Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvìlé PlayStation hry (2) Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvìlé PlayStation hry (3)

Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvìlé PlayStation hry (4)

Hra odehrána na sestavì:

• Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: Corsair DOMINATOR Platinum 2x32GB DDR5 6000MHz EXPO
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dìlám vìci pomaleji a poøádnì, než rychle a špatnì.
Starší èlánky
    Horizon Forbidden West – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE jedné z nejlepších her generaceHELLDIVERS 2 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE pøekvapivé herní pecky. Za demokracii!Suicide Squad: Kill the Justice League – RECENZE a TEST aneb etalon souèasného problému her!Last Train Home – RECENZE unikátní strategické historické èeské hryCyberpunk 2077 v2.1 – RECENZE kompletní hry a TEST výkonu GPU a CPU – koneènì skvìlá hra?

Komentáøe

Pøidat Nový

Pouze registrovaní uživatelé mohou pøidat komentáø!